Kuidas uuendada vananenud kodulehte?

Vananenud veebi uuendamine on mõnikord üsna keeruline ettevõtmine. Tihti tähendab see märkimisväärset ressursside kulutamist – kas siis aja, raha või tihti ka mõlema. Sellegipoolest on vananenud kodulehe uuendamine vajalik tegevus, mida üks oma ettevõtte käekäigust hooliv omanik tegema peaks. Kuidas seda teha, räägib veebilehtede valmistamise ekspert Jüri Heinaste veebiagentuurist EasyWeb.

Milleks üldse uuendada?

Kui oled kindel, et soovid vana veebi uuendada, võid selle osa vahele jätta. Kui aga ei näe uuendamisel (veel) mõtet või lihtsalt soovid teada, mis kasu sulle uuendus tooks, siis siit leiad vastuse.

Veebilehe uuendamine on oluline järgmistel põhjustel.

1. See teeb kodulehe turvalisemaks. Vananenud veeb ei vaja tavaliselt mitte ainult uut disaini ja sisu, vaid tihti kaasneb uuendustega vajadus välja vahetada iganenud veebitehnoloogia uue ja tõhusama vastu. Uued ja ajakohased lahendused on reeglina alati turvalisemad ja kaitsevad sinu lehte rünnakute või andmelekke eest.

2. See parandab veebilehe SEO-d. Otsingumootorid hindavad kodulehte, mis on aktuaalne ning pidevalt uuenev. Seega võib aidata uuendus otsingumootoris esile tõusta. Seda eriti siis, kui lehe uuendaja on ka kursis SEO standarditega.

3. See tõstab ettevõtte mainet ja loob usaldust. Vana, aegunud koduleht pole tihti mitte ainult “kole”, vaid see võib ka ettevõtte mainet langetada. Kui hoolid sellest, mida kliendid sinu ettevõttest arvavad, pead tagama selle, et firma veeb käiks ajaga kaasas.

Mida uuendamisel silmas pidada?

1. Vaata üle, mida teevad sinu konkurendid. Kui veeb on ajast maha jäänud, võid kaotada palju kliente oma konkurentidele, kes oma kodulehti kaasaegsena hoiavad. Mõistlik oleks nende lehtedega lähemalt tutvuda. Pööra tähelepanu sellele, mida nad on teinud halvasti või puudulikult. Sea eesmärgiks enda lehel sarnaseid vigu vältida. Nii tehes oledki juba saanud oma konkurentide ees eelise.

Veebilehe uuendamine võib eriti heaks ideeks osutuda siis, kui enamus sinu konkurentidest ei hooli oma lehtede kaasaegsena hoidmisest. Nagu eelnevalt mainitud, siis pidevalt uuenev leht tõstab mainet ja loob usaldust.

2. Vii ennast kurssi veebitrendidega. Võib-olla on ka sul endal juba mõni idee sellest, kuidas uuendatud veeb võiks välja näha. Siiski on alati hea end kurssi viia ka kaasaegsete kujundus- ja turundustrendidega. Mõistlik oleks neid trende lehe uuendamisel arvestada ja enda originaalsete ideedega kombineerituna luua lahendus, mis oleks samaaegselt omanäoline, moodne ja harjumuspärane.

3. Vaata üle vana veebilehe külastatavuse statistika. Kui kasutad oma vanas veebis mõnda veebilehe analüütikatööriista nagu näiteks Google Analytics, siis tasuks see üle vaadata. Näiteks millised on kõige külastatavamad leheküljed, kuidas inimesed lehele satuvad, mida nad lehel teevad ja kui kaua nad seal püsivad.

See võib osutuda uuendamisel väärtuslikuks infoks, kui plaanid kogu saidi struktuuri ümber teha. Võib juhtuda, et sul oli plaanis üks lehekülg kustutada, aga analüütika tööriist annab hoopis teada, et just see on sinu veebisaidil kõige populaarsem. Sel juhul tuleks hoopis kaaluda selle SEO mõistes väärtusliku lehe alleshoidmist ja uuendamist.

Kuidas veebilehte uuendada?

Kui hakkad oma kodulehte uuendama, on selleks põhimõtteliselt kaks valikut: kas võtad selle töö ette ise või lased teha kellelgi paremal spetsialistil.

Järgnevalt vaatame läbi mõlemad võimalused.

1. Veebilehe ise uuendamine

Enne, kui hakkad uuendama, sea püsti ajutine (alam)domeen, kuhu saaksid oma uue lehe luua. Isegi kui su praegune leht on aegunud, on see siiski parem, kui katkine ja poolik veeb. Lisaks võib kuluda palju aega, enne kui saad oma uue lehe püsti ja just selliseks, nagu tahad.

See ajutine domeen on ideaalne koht uue saidi seadistamiseks ja testimiseks. Jäta vaid meelde, et uus arendamisel leht tuleb ära peita külastajate ja otsingumootorite eest.

Kui kasutad mingit sisuhaldussüsteemi nagu näiteks WordPress, siis tihti piisab juba sellestki, kui vahetad lehe teemat ehk kujundust. Tänapäeval on teemade valik väga suur ja ei tohiks erilisi raskusi tekkida endale sobiv leida. Kui valmis teemade võimalustest ei piisa, võid appi võtta mõne lehe ehitaja (page builder) nagu Elementor või Divi, mis aitavad väiksema vaevaga kujundust muuta.

Veebilehe sisu uuendamisel tuleks hoolikalt läbi mõelda, mida võtta ja mida jätta. Kui sul on olemas vana lehe statistika, siis see võib anda hea vihje, millised leheküljed kustutada ja mida uuendada. Kui tuled Google´i otsingus mõne leheküljega esilehele, siis ehk on mõistlikum selle sisu hoopis täiendada, kui hakata kustutama, et siis selle asemel midagi uut luua.

Kui oled veendunud, et veebileht näeb selline välja, nagu soovid, selle sisutekstid on korras ja kõik lingid töötavad, siis kõige viimaseks sammuks oleks uue veebi ümbertõstmine vana asemele. Kasutades WordPressi, saab selle vähese vaevaga ära tehtud mõne plugin´i abil, mis kirjutab lihtsalt vana lehe üle.

Lõpuks tuleks ka veebimajutuse teenusepakkuja iseteeninduses PHP versiooni uuendada, juhul kui sa pole seda aastaid teinud.

2. Lase kellelgi teisel uuendada

Kui soovid minna kergema vastupanu teed, lase oma koduleht uuendada hoopis kellelgi asjatundjal. Selle eeliseks on see, et ei pea hakkama ise midagi juurde õppima ja tulemus võib samuti olla palju parem, kui ise üritades. Nii võid säästa palju aega ja vaeva. Miinuseks on muidugi see, et tellides väljast läheb see sulle palju rohkem maksma. Kui palju, oleneb juba erinevatest faktoritest – tegija mainest, oskustest ja tööde mahust.

Veebimajutus.ee partnerite seast leiad kindlasti endale sobiva ettevõtte (kelle seas oleme ka meie), kes on valmis aitama.

Lõpetuseks – veebileht on hea investeering

Sinu veebileht on investeering, mis toob sulle maksimaalselt kasu vaid siis, kui selle eest pidevalt hoolitsed. Seega ära lase oma veebi käest, vaid hoia seda töökorras ning kaasaegsena. Nii väldid olukorda, kus peaksid hakkama oma vananenud lehte põhjalikult ümber tegema.

Artikkel ilmus algselt veebimajutus.ee blogis.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Kord nädalas

Ärigeeniuse uudiskiri toob Sinuni valiku nädala olulisematest äriteemadest, põnevad persoonilood ja ekspertide soovitused. Telli siit!