Veebimajutus.ee blogi

Kuidas võita Instagramis jälgijaid ehk mismoodi sotsiaalmeedias tegijaks saada?

Kuidas ehitada endale kolme kuuga 20 000 jälgijaga Instagrami konto ning lisaks teenida sellega viiekohalisi summasid iga kuu? Just sellist kogemust omab sotsiaalmeedia ja digilahenduste ekspert Vahur Singa, kes annab nüüd nõu teistelegi, kuidas Instagramis ja teistes sotsiaalmeediakanalites jälgijaid võita.

Sotsiaalmeediast võivad juba paljude firmade kodulehele või e-poodi tulla pooled või enamgi klientidest, seega pole enam tegemist lihtsalt ajaviitekohaga, kus võiks olla esindatud, vaid kus peab olema. Vahur Singa soovitab, mismoodi olla lisaks esindatusele ka populaarne jälgijate ja fännide seas.

Facebooki ja LinkedIn-i on ilmselt enamus äriettevõtteid juba harjunud kasutama, aga miks peaksid nad minema ka Instagrami või miks mitte isegi TikTokki?

Sellepärast, et kõik inimesed on Instagramis. Kas teate kedagi, kes ei käiks päeva jooksul vähemalt korra Instagramis?

LinkedIn on kahtlemata väga hea sotsiaalmeedia platvorm, kus enda jälgijate hulka kasvatada, kuid ka need inimesed on reeglina Instagramis olemas. 

Instagram on intiimne, see on disainitud nii, et oleks võimalus ühenduda inimestega võimalikult mitmel moel. Seal on erinevaid meediume nagu Story´d, Reels´id, üksikpostitused (Single Post), karussell-postitused, pikemad videoformaadid nagu IGTV, Live´id ehk otseülekanded. Seega pea iga inimese jaoks on midagi. Instagram annab võimaluse päriselt teistega suhelda, emotsionaalsel tasemel. 

Kui võrrelda Instagrami näiteks Facebookiga, siis mis on nende põhiline erinevus?

Facebook on ühekülgne, aga Instagram on huvitav. Iga minut Instagramis on huvitav. 

Kuidas Facebooki ja Instagrami jälgijaid kohelda, mida neile pakkuda ja kuidas neid jälgida?

Kuidas sõprussuhe tööle panna? Kui kaua kestaks sõprus sinu parima sõbraga, kui iga kord, kui kokku saate, sa ainult pitch´id talle lühidalt ja siis lahkud ning ajad oma asju edasi? 

Kui tahad oma sotsiaalmeediat tööle panna, kohtle oma jälgijaid ehk Follower´e nagu oma sõpru. Nad pole ju lihtsalt jälgijad, nad on päris inimesed päris muredega. 

Jälgimise kohapealt ma soovitan kasutada native äppe, see on parim viis oma jälgijatega suhelda. Niimoodi on ka kõigile võimalustele parim ligipääs. 

Millel peaks oma sotsiaalmeedia kanalites kõige enam silma peal hoidma, et näha, kas jälgijad on rahul? Kas jälgida “laike”, vastata alati kommentaaridele, teha kõike seda ja veel midagi?

Sotsiaalmeediat ei kutsuta ilmaasjata sotsiaalseks meediaks. Seal peabki olema sotsiaalne. Täpselt samamoodi, nagu lähed sõbraga restorani ja kuulad teda, vastad tema küsimustele ning suhtled. 

Nii peaks tegema ka Instagramis. Sa ehitad üles suhet ja jälgijatest saavad sinu fännid. 

Kuidas väga paljud tegelikult Instagramis käituvad? Neil on toode, see pannakse üles ja öeldakse, et OSTA. Kõlab samamoodi, nagu ma viiks tüdruku kohtamisele ja ütleks talle juba enne restorani jõudmist: “tule mulle naiseks”.

Mõelge ise, ta ju ei usalda mind veel, miks ta peaks seda tegema? Miks peaks keegi neid tooteid või teenuseid ostma, kui usaldust pole veel tekkinud ja keegi ei vaevu selle tekitamiseks aega kulutama?

Millised on mõned kõige efektiivsemad nipid Instagramis jälgijate hulka kasvatada, mida saaks kohe proovima hakata?

Tuleb luua kvaliteetset sisu, mis räägib ideaalsete klientide sisemistest muredest ja eesmärkidest ning samuti ka hirmudest. Unusta demograafia, see on ainult pisikene osa sellest, mis on tegelikult tähtis. 

Toon näite. Kui hammas valutab, on inimesel tekkinud väga konkreetne probleem. Kui keegi pakuks nüüd välja, et tal on lahendus, kuidas valu ära võtta 15 minutiga, siis see aitaks hoopis paremini jõuda eesmärgini. 

Kui nüüd küsida, et kuidas on see võimalik, siis pakutakse abivajajale toodet, milleks on valuvaigisti.

Täpselt nii peakski ka Instagramis käituma. Alles siis võib-olla huvitab abivajajat, millised on pakutava toote parameetrid, kui palju see kaalub, mis värvi see on jne. 

Peamine viga, mida tehakse, on kohe “asja juurde” asumine ehk hakatakse kohe rääkima oma tootest – antud juhul tabletist – selle kaalust ja valgest värvist. Inimesi ei huvita see, kui nad ei saa aru, miks seda tabletti neil tegelikult vaja on või neil puudub üldse see probleem, mida toode lahendab.

Mida arvata teenustest, mis pakuvad jälgijate hulga kiiret kasvatamist?

Mille valiksid – kas 50 000 follower´i, keda teie tooted ja teenused ei huvita või 500 jälgijat, kes on täielikud fännid ja ostavad kõike, mida te müüte? 

Vastus on lihtne. Ma soovitan nendest teenustest hoida nii kaugele kui võimalik. Need kahjustavad äri ja brändi. Kui lisad postituse, millega keegi ei suhtle (Engage), siis sotsiaalmeedia algoritm hindab: selge pilt, see on mõttetu postitus, sest kedagi ei huvita. Algoritm ei näita seda rohkem, Reach ehk kasutajateni jõudmine jääb saamata. See mida tegelikult vaja, on aga hoopis vastupidine: tahad ju inimesi, keda sinu postitused päriselt huvitavad, et nad suhestuksid sellega ja räägiksid edasi ka sõpradele ja tuttavatele.

Mis Instagramis kõige paremini mõjub? Pilt, video, Story?

Igal meedialiigil on oma eesmärk. Story´d on nagu e-posti nimekiri. Sellega ehitatakse usaldust. Kõige parem konversioon müügiks toimub samamoodi “stooris”. Küll aga ei saa Instagramis teha nn Hard Sellingut, survestamine ei toimi. 

See tegelikult ei toimi üheski sotsiaalmeedias. Inimesed ei istu, krediitkaart käes ega keri enda Feed´i ehk uudisvoogu, see lihtsalt pole niimoodi, kuidas inimesed sotsiaalmeediat tarbivad. 

Karussell-postitused on head, et ehitada üles enda kui eksperdi staatust. Reels´id on hetkel väga head Follower´ide ehk jälgijate arvu kasvatamiseks ning meelelahutusliku sisu loomiseks. 

Nagu ütlesin, igal meedialiigil on oma eesmärk.

Millised võiksid olla kujunduslikud nipid Instagrami postituse paremaks esiletõstmiseks?

Kui me räägime ärist, siis iga firma peaks lahendama oma ideaalse kliendi päris probleeme. Päris probleemide all pean silmas klientide endi sisemisi probleeme. 

Miks üldse äritegevusega alustada? Kas selleks, et endale koduleht ehitada või selleks, et finantsvabadus saavutada? Kui suudad empaatiaga suhtuda oma klientide probleemidesse ja nende muresid kogu aeg lahendada ehk siis muuta nende elu paremaks, on see parim viis, kuidas postitused kõige paremini toimima saada. 

Iga postitus peab olema selge, nagu see oleks kirjutatud 5. klassi õpilasele. See peab olema lühikene, straight to the point, kõnelema ainult ühest asjast, ühest ideest.

Kust leida inspiratsiooni Instagrami postituste tegemiseks?

Kui sul pole ideid, mida postitada, siis see tähendab, et sa ei mõista oma ideaalset klienti. Nii lihtne see ongi. 

Mul on hetkel ootamas 88 postituse ideed, leiaks vaid aega, et need ära teha. Aga kust leida inspiratsiooni? Näiteks konkurentide ja sarnaste teemadega kontodelt, raamatutest, Podcastidest ja üldisemalt oma elukogemusest. 

Võtame näiteks kirjanik Hemingway. Miks ta oli nii armastatud kirjanik? Ta koges hästi palju ja siis lihtsalt kirjutas enda kogemustest. Õpi kogu aeg uusi asju, katseta ja siis ühenda need ideed ja kogemused, et luua midagi hoopis uut.

Kuidas linkida Instagramis oma toodete või teenuste lehtedele?

Parim viis selleks on lisada oma konto bio-sse link. Mina kasutan selleks näiteks www.linktr.ee teenust. Sinna saab lisada erinevaid veebiaadresse. Nii saab potentsiaalsed kliendid hõlpsasti suunata kohta, mis just neid kõige enam huvitab.

Mismoodi ja kus oma oma Instagrami kanalit promoda?

Parim viis on luua kvaliteetseid postitusi ja neid postitada. Nii hakkavad inimesed neid postitusi jagama, ma nimetan seda online word of mouth-iks. Oma postitusi saab ka tasuliselt boostida ehk esile tõsta. Tasub meeles pidada, et kui need ei levi orgaaniliselt ehk loomulikul viisil inimestes huvi äratades, siis on see raha raiskamine. Kui inimesi ei huvita, siis neid ei pane raha eest huvituma, tuleb lihtsalt postituste kvaliteeti tõsta ja hakata lahendama oma jälgijate tegelikke muresid. Nii saavadki neist tõelised fännid, kes hakkavad sinu tooteid ostma ja nad soovitavad teid edasi kõigile sõpradele ja tuttavatele. Siis ei olegi vaja müüa, müük kannab ise enda eest hoolt.

Artikkel ilmus algselt Veebimajutus.ee blogis.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Telli Geeniuse kõige hinnalisemad lood oma postkasti

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate DigiPRO ja Ärigeeniuse olulisematest lugudest.