Milline nägi Eesti internet välja “sõna-sõnalt” ehk uute domeeninimede osas 2020. aastal? Et domeenid pole muud, kui sõnad – ja mida tabavamad, arvestades veebilehe eesmärki ja sisu, seda parem – on võimalik lihtsa mahuanalüüsi järel jõuda huvitavate üldistuseni. Seda Interneti Sihtasutus tegigi ning turundus- ja kommunikatsioonijuht Andres Tarto annab ülevaate, millised olid mullused populaarseimad sõnad.
Vaatlesime umbes 23 000 möödunud aastal registreeritud .ee domeeni. Eraldasime liitsõnad, ühtlustasime käänded ning kandsime tulemuse nn Eesti domeenikaardile.
Mis jäi silma? Oleme endiselt väga autokeskne riik ja number „24” müüb endiselt usaldust ja „katkematult sinu päralt” olemist. Samuti on see number väljapääsuks juhul, kui huvipakkuv sõna on juba broneeritud.
Ka meie riigi nimi nii eesti kui inglise keeles on see, mis domeenides populaarseks osutus, kuid palju leidub domeenides ka Tallinna ja Tartut.
Mõistagi kajastuvad domeeninimedes ka pandeemia aja ilmingud. Palju on registreeritud domeene, milles on kasutusel sõnad mask, med, deso, kool, clean, toit, food, kuller, tervis. Saab näha, kas see trend jätkub ka käesoleval aastal. E-kaubanduse võidukäigule osutavad „pood” ja „shop” ning hästi müüvad ka sõnad „kodu” ja „rent”.
Kindlasti oleks huvitav näha ka teiste riikide analüüsi, sest siis avaneb loos veel üks täiendav kiht. Oleme Euroopa domeeniregistreid koondavale Centrile ka sellekohase mõtte edastanud ja eks näeme, kui paljud sellise üldistusmeetodi kasutusse võtavad.
Jooksvat statistikat rahvusdomeeni osas saab näha siit.