Kuidas nad seda tegid? Ehitusgigant Hilti kasvatas kriisi kiuste müüki

Ehitusgigant Hilti kasvatas Salesforce'i abil müüki.Foto: Hilti

Ehitussektori juhtiv tööriistade ja seadmete tootja Hilti Group kasvatas eelmisel aastal käivet kuue miljardi Šveitsi frangini, võrreldes tunamullusega kasvas müük 12,1 protsenti. Kuigi pandeemia pani ehitussektorile põntsu, kasutas ehitusgigant ärevat aega targasti ära ning võttis kasutusele Salesforce’i platvormi.

Ehitusgigant Hilti Group pakub professionaalseid ehitussüsteeme ning -teenuseid kogu maailmas. Liechtensteinis asuval ettevõttel on maailmas 30 000 töötajat ja nad tegutsevad korraga enam kui 120 riigis.

Koroonaviiruse kriisi ajal sai globaalne ehitussektor ränga löögi, lisaks mahtude äkilisele vähenemisele ning ehitusmaterjalide tarneraskustele ei toimunud enam ka tavapäraseid kohtumisi ehitusplatsil ja koosolekuruumides ning ligipääs objektidele oli piiratud. Nii tuli ettevõtetel leida uusi viise tootlikkuse säilitamiseks ning klientide ja partneritega ühenduses püsimiseks.

Salesforce’i juurutamine

Hilti otsustas kriisi ära kasutada ettevõtte digitaliseerimiseks, seades kaks aastat tagasi prioriteediks Salesforce’i platvormi rakendamise. Plaanitud kahe aasta asemel juurutati kliendihaldusplatvorm kuue kuuga 40 erineval turul.

Salesforce’i turunduspilve juurutamise vanemarhitekt oli LeverUP Consultingu kaasasutaja ja Salesforce’i ekspert Daria Nemchonok. Ta märgib, et platvormi kasutusele võtmise eesmärk ei olnud ainult uue kliendihaldussüsteemi ja turunduse automatiseerimine. “Soovisime kasutada seda protsessi ka kogu turundusstrateegia ümberkujundamiseks ning parandada senist müügiprotsessi,” selgitab Nemchonok.

LeverUP Consultingu kaasasutaja ja Salesforce’i ekspert Daria Nemchonok.Foto: LeverUP

Salesforce võimaldab Hiltil luua müügivihjed täpsemalt ja kliendi vajadustest lähtuvalt, kiirendades sellega müügiprotsessi. Tänu platvormile muutusid potentsiaalse kliendi andmed kogu meeskonnale igal ajal kättesaadavaks, võimaldades kliendihaldusel ja müügiosakonnal senisest tõhusamalt ja süstemaatilisemalt koos töötada. Lisaks loodi võimalus klientidel pikendada olemasolevaid lepinguid või sõlmida uusi täielikult digitaalselt.

10 000 unikaalset sõnumit

Nemchonok selgitab, et tänu Salesforce’i rakendamisele suudab Hilti täna saata välja ühe klõpsuga enam kui 10 000 unikaalset ja personaalset sõnumit. Kokku loob Hilti iga päev umbes 250 000 individuaalset kontakti klientidega.

“Salesforce analüüsib enam kui 100 erinevat andmepunkti, prognoosib ostuhuvi ning genereerib nendest andmetest lähtuvalt igale kliendile sobiva ja personaalse sõnumi, õigel ajal ja kliendile sobivaimas kanalis,” sõnab Nemchonok.

Ta lisab, et Salesforce’i analüütika ja protsesside automatiseerimine võimaldavad kiiremat, tõhusamat ja personaalset müügitööd. “Aga ka paremat klienditeenindust, tehingute lõpule viimist ning tõhusamat ja edukamat uute klientide leidmist,” lisab Nemchonok.

Hoolimata koroonast, jätkuvatest väljakutsetest globaalses tarneahelas ja praegustest poliitilistest pingetest, ootab Hilti kontsern 2022. aastal ehitussektoris positiivset arengut ning seab eesmärgiks kahekohalise müügikasvu.

Maailma suurima, 28 miljardi eurose käibega kliendihaldusplatvormi Salesforce’i partnerettevõtte LeverUP Consultingul on esindused Eestis, Horvaatias ja teistes Balti riikides. LeverUP pakub nii Salesforce’i platvormi teenuste disaini, rakendamist kui ka analüütikat ja haldust.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Kord nädalas

Ärigeeniuse uudised sinu postkastis

Ärigeeniuse uudiskiri toob sinuni valiku nädala olulisematest äriteemadest, põnevad persoonilood ja ekspertide soovitused.