Massturunduse aeg on läbi! AI suudab teha paremaid pakkumisi kui kunagi varem

Tehisintellekt teeb müügimeeste töö lihtsamaks.Foto: Shutterstock

Kas sulle meeldib saada meilile suvalisi müügipakkumisi, mis sinu tegelikke soove ei arvesta? Kui vastus on eitav, ei lähe see suure tõenäosusega peale ka sinu klientidele. Tehisintellekti abiga saab sihitu massturunduse muuta iga kliendi jaoks mõeldud rätseplahenduseks, kus pakutakse talle täpselt õiget värvi kotti, sobivat pesumasinat või spordivarustust. Ja ta ostab selle!

Eesti e-kaubanduse statistika näitab, et eestlastele meeldib väga virtuaalkeskkondades osta ja müüa. Eelmise aasta seisuga oli meil üks e-pood iga 173 elaniku kohta ehk ligi 7700 registreeritud domeeni. Suured tegijad panustavad samal ajal järjest enam jõuliste müügipakkumiste tegemisse erinevates e-kanalites. Kuidas siis saavutada konkurentsieelist?

Mis inimesele võimatu, on AI-le jõukohane

Turundus-, kliendisuhtlus- ja müügilahendustega tegeleva ettevõtte LeverUP konsultant Nika Župan kinnitab ilmselget – tegelikult ei soovi inimesed saada massiliselt ühesuguseid e-kirju, milles olevad tooted neid ei huvita. Tihedas konkurentsis on järjest olulisem, et pakutav toode oleks kliendile päriselt ka huvitav. Seda on müüjatel ja turundajatel aga keeruline, kui mitte võimatu endale reaalajas selgeks teha. Pole füüsiliselt võimalik, et jõuaksid iga kliendi otsingute, klikkide ja sotsiaalmeedia käitumisega kursis olla, et talle õigel hetkel soovitud toodet või teenust pakkuda. Mis teeb asja veel keerulisemaks – klientide eelistused võivad käigu pealt muutuda.

Siin tulebki mängu tehisintellekt. Mis inimesele võimatu, on mühinal arenevale AI-le täpselt paras ülesanne. Župani sõnul suudab AI klikkidele ja otsingusõnadele kiirelt reageerida. “Salesforce Marketing Cloudi on sisse ehitatud kliendiandmete ja -eelistuste põhjal reaalajas otsuseid tegev tehisintellekt,” tutvustab “imevidinat” LeverUPi konsultant. Župan on aidanud paljudel ettevõtetel uuele tehnoloogiale üle minna ning näinud hulgaliselt edulugusid. “Kui turundus on õigesti sihitud, on rahulolevad nii kliendid, kes saavad senisest personaalsemaid müügipakkumisi, kui ka ettevõtete juhid, kes näevad reaalset kasu käibe kasvu pealt,” sõnab Župan.

LeverUPi konsultant Nika Župan julgustab tehisintellekti kasutama.Foto: Kateriine Krigul

AI ei võta tööd ära, vaid aitab kaasa

Župan selgitab, et see on hea näide, kuidas AI töötab koos inimesega ja on meile kasuks – nii kliendi kui ka omaniku vaatest. “Tänapäeval loobub ligi 65 protsenti inimestest ostust, kui see ei ole talle personaliseeritud ega vajalik,” ütleb Župan ning toob isiklikust kogemusest hea näite. “Hiljuti otsisin välisriiki majutust ja panin otsingusse filtri, et seal võiks olla tasuta parkimine. Järgmisel päeval sain e-kirja, kus sama firma pakkus mulle ühistranspordi võimalusi lennujaamast majutuskohta, ja ma mõtlesin, et nii selle kirja saatja kui mina oleme täiesti mõttetult oma aega kulutanud – ma ei vaja seda pakkumist ning see on ettevõtte ressursi raiskamine.”

Župani sõnul on ettevõtetel enamasti palju andmeid, aga napib nende kasutamise oskust. See on kindel koht, kus tuleks kvaliteet kvantiteedist ettepoole seada. Kui oskad andmetega ümber käia, suudad pakkuda kliendile täpselt talle mõeldud toodet või teenust. “Arusaadavalt on kanaleid palju, aga Marketing Cloudi puhul ongi suur pluss see, et sinna on koondunud ülevaade kõigest: e-kirjadest, SMS-idest, sotsiaalmeediakanalitest ja -suhtlusest ning mobiilirakendustest. Seal saab jälgida iga väiksematki trendi ning samal aja teeb seda ka AI, analüüsides klientide käitumist ning tehes neile personaliseeritud pakkumisi,” sõnab Župan.

Tehisintellektil on palju oskusi, milleni inimesed lihtsalt ei küüni. “Mitte keegi ei istu ju pidevalt arvuti taga ega uuri, millal iga klient tema uudiskirja kõige meelsamini loeb – kas hommikul või õhtul. Aga AI teeb seda ja saadab kirja välja sobival hetkel,” selgitab Župan. “Kliendi tundmine ja kasutajakogemus muutuvad e-kaubanduses aina olulisemaks ja sellega lihtsalt tuleb kaasas käia.”

Kui tunned selliste lahenduste vastu huvi, võta ühendust LeverUPi spetsialistidega.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Kord nädalas

Ärigeeniuse uudised sinu postkastis

Ärigeeniuse uudiskiri toob sinuni valiku nädala olulisematest äriteemadest, põnevad persoonilood ja ekspertide soovitused.