Igav tapeet või hoopis Netflixi vääriline sisu? Paar kasulikku nippi, kuidas Instagrami konto särama lüüa

Kas Instagrami sisu luues peaks rõhku panema loomingulistele lahendustele või peaks feed ehk uudisvoog välja nägema nagu vanaema seinal olev korduva mustriga tapeet? Võitja on muidugi loomingulisus, originaalne sisu on see, mis aitab sul teiste tegijate seast silma paista. Kuidas viia oma Instagram 2022. aastal uuele tasemele, räägib Projektiagentuur OÜ looja ja asutaja Jane Salu.

Astu paar sammu tagasi, hinga sügavalt sisse-välja ning heida kriitiline pilk oma Instagrami kontole… mida see sulle meenutab?

Kui su feed sarnaneb mustapesukorvile, kus on läbisegi üksikud sokid koos särkide, pükste ja taskusse unustatud müntidega, siis pole see just parim pilt, mis vastu vaatab. 

Instagrami tuleb vaadata uue pilguga ning kui sul on kombeks luua sisu ilma seda organiseerimata, siis on üsna tõenäoline, et varem või hiljem hakkab seda tajuma ka sinu jälgija.

Seega suhtu Instagrami, kui näiteks telesseriaali või heade raamatute sarja, mille järgmist osa inimesed pikisilmi ootavad. Võta näiteks kasutusele mõni püsirubriik, mille raames hakkad sisu regulaarselt avaldama.

Mõned head näited võimalikest rubriikidest on järgmised:

  • Ekspert eetris (eelsalvestatud video või live formaadis)
  • Behind the scenes (video või pildi formaadis)
  • Monday motivation (jutustuse või piltide formaadis)
  • Toote step-by-step avaldamine (pildi või video formaadis)
  • Intervjuu (teksti või video formaadis)
  • Tähtpäevad (Iga kuu TOP tähtpäevad leiad SIIT)

Inspireeru oma postitustes päevakajalistest teemadest ja trendidest. Kui näiteks kõrge elektri hind haakub sinu brändiga, suudad selle üle isegi nalja teha või seda loominguliselt ja vaimukalt oma auditooriumile esitleda, siis why not? ehk teegi seda.

Vaata näiteks, kuidas Oreo keerulise ja päevakajalise olukorra lahendas:

Iga pilt on erinevast ooperist?

Visuaal on suurepärane võimalus esitada väljakutse oma loovusele. Postituste ja story’de köitev visuaal on edu aluseks. Seega tasub eksperimenteerida ning esinemisjulgust on ka vaja. Võta eeskuju näiteks sellistelt välismaisetelt tegijatelt väga hea visuaali osas:

@takearecess

@bala

@halotopestonia

@chubbies

Visuaal peab kajastama sinu erilisust, väärtusi ja tugevusi. Lase mõttel lennata ja ära lepi igavate lahendustega. 

Pööra pilk ka Story kasutamise võimalustele

Kui Instagrami sisu on juba nagu oodatuim teleshow, visuaal aga nii vinge, et prindi või seinasuurusena välja, siis on aeg pöörata pilk story võimaluste poole.

Instagrami story’d on tõeline loomingulisuse mängumaa ning lisaks on see suurepärane koht, kus oma jälgijatega suhelda ja nende meelt lahutada. Sinu eesmärk on luua nii ägedaid story’sid ehk lugusid, et jälgijad juba ootaksid, millal sinu profiili pildi ümber tekib värviline sõõr.

Millist sisu story’des luua? 

Loomulikult tuleb luua loomingulist ja erinevat sisu.
Taas tasub piiluda veidi kaugemale. Näiteks võib inspiratsioonijahile minna järgmistesse kohtadesse:

  • @googlemaps teeb sellist põnevat rubriiki nagu “Day Trip”, kus nad viivad oma jälgijaid virtuaalsetele reisidele.
  • Reisimise lainel jätkates tasub piiluda ka @airbnb sotory’desse. 
  • Põnevat sisu tasub vaatama minna ka @sportlandeesti lehele, sest nemad kasutavad mitut erinevat rubriiki, mida saad ehk sinagi oma ettevõtte heaks rakendada.
  • Piilu ka meie Instasse @sostiaalmeediakalender, et näha, kuidas läbi story on võimalik oma tooteid tutvustada ja müüa. Meie septembrikuu kalendri eelmüügi kampaania tellimused olid kõik 100% Instagrami kanalist. Alustava kontona pead vaid  varuma aega ja kannatust. Head tulemused tulevad aastatepikkuse tööga. 

Story pakub võimalust olla loov ka tänu suurele hulgale tööriistadele. Seal on võimalik testida oma jälgijate teadmisi viktoriinidega, pidada maha debatte poll’i ehk hääletuse abil, vastata oma jälgijate küsimustele ja palju muud. Neist hetkel populaarseim kleebis Add Yours.

Ära kasuta story’sid vaid uue postituse promomiseks, võta sellest tööriistast maksimum ning muuda omanäoliseks.

Kui head mõtted on paigas, peadpööritavad visuaalid samuti valmis ning story strateegia tugevam, kui praegune koroonastrateegia, siis võib kindel olla, et aasta 2022 toob palju paremad tulemused, kui eelmine. Ära karda loomingulisi lahendusi, eksperimenteeri ja loo lahedat sisu! Kui vajad abi staarile väärilise sisu loomisel, siis inspiratsiooni pakub sotsiaalmeediakalender

Artikkel ilmus algselt Veebimajutus.ee blogis.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Kord nädalas

Ärigeeniuse uudised sinu postkastis

Ärigeeniuse uudiskiri toob sinuni valiku nädala olulisematest äriteemadest, põnevad persoonilood ja ekspertide soovitused.