Kuidas reklaamida üritusi meiliturunduse abil?

Foto: Freepik
Foto: Freepik

Reklaamkirjade maailm on oma olemuselt muutuv ja mitmetahuline, kuid milline on selle esmane eesmärk ürituste korraldajatele? Meelitada oma sündmusele rohkelt osalejaid ja hoida neid ka edaspidi brändiga seotuna, soovitab Smaily turunduse teejuht ja partner Tanel Rand ja annab nõu, kuidas e-kirjadega saab reklaamida laial valikul erinevaid sündmusi alates messidest ja kaupluste avamistest kuni töötubade ja paljude teiste üritusteni.

Oleme varem käsitlenud spetsiifiliselt veebiseminari meiliturundust, seekord aga keskendume muud tüüpi veebiväliste sündmuste reklaamimisele.

Miks üldse kasutada sündmuste reklaamimiseks meiliturundust?

Statistika järgi on sündmustega seotud meilide keskmine avamismäär 20,51%. E-kirjad toimivad võimsa vahendina publikuga suhtlemiseks, kaubamärgi usaldusväärsuse kasvatamiseks ja lõppkokkuvõttes ka üritusel osalemise suurendamiseks. 

Vaatame üle, mis on ürituste e-posti teel reklaamimise eelised.

  • Jõuad kindla sihtrühmani. Sündmuste korraldajad saavad oma meililiste segmenteerida demograafilise teabe, huvide ja varasemate osalemiste põhjal, kohandades ja edastades oma sõnumeid õigetele inimestele. See tagab, et adressaadid on sündmusest tõeliselt huvitatud, suurendades konversioonivõimalusi.
  • Personaliseeritud sõnumite edastamine. Meiliturundusega saab adressaatide poole pöörduda nimeliselt ja esitada nende eelistuste põhjal asjakohaseid sündmuse üksikasju. See personaliseeritud lähenemine paneb osalejad tundma end väärtustatuna ja suurendab nende seotust meili sisuga.
  • Saad luua osalejatega pikemaajalised suhted. Suheldes osalejatega regulaarselt meili teel, saavad ürituste korraldajad loodud suhteid hoida ja lojaalset jälgijaskonda kasvatada. See mitte ainult ei suurenda tulevaste ürituste külastatavust, vaid loob brändile ka püsikliente, kes levitavad positiivseid muljeid edasi.
  • Kulude kokkuhoid. Minimaalse investeeringuga võivad meilikampaaniad tuua märkimisväärset tulu, eriti võrreldes traditsiooniliste reklaamimeetoditega.
  • Turundustegevusi saab hästi jälgida. Meiliturundus lubab jälgida avamise ja klõpsamise määrasid ning muid mõõdikuid, lastes mõõta oma meilikampaaniate edukust. Need väärtuslikud andmed aitavad oma strateegiaid täpsustada, sihtimist parandada ja sõnumeid paremate tulemuste saavutamiseks optimeerida.
  • Müüd rohkem pileteid. Uuringud on näidanud, et meiliturundusel on võrreldes teiste turundusvormidega kõige parem investeeringutasuvus, mis teeb sellest tõhusa konversioonikanali. Kaasades mõjuvaid CTA-sid ja pakkudes lihtsaid viise piletite ostmiseks, saavad ürituste korraldajad suurendada meilide kaudu oma piletimüüki ja maksimeerida üritusel osalejate arvu.

Kuidas koostada täiuslik meilijada sündmuste reklaamimiseks?

  • Esialgne pakkumine.

Alusta esimese e-kirja puhul põnevuse tekitamisega. Kasuta köitvaid visuaale ja õrritajaid selle kohta, mida osalejad võivad ürituselt oodata, kasutades kindlasti ära nii oma olemasolevat meililisti kui ka varasemate osalejate loendeid.

  • Sagedus ja ajastamine.

Meilide ajastus on niigi tähtis, kuid sündmusega seotud meilide puhul on see ülioluline. Kui see on liiga sagedane, siis võib potentsiaalsed osalejad ära tüüdata; kui see on liiga vähe, siis nad võivad sinu ürituse unustada. Kõige paremini toimib tasakaalustatud lähenemine, näiteks kuu aega varem teatamine, millele järgnevad meeldetuletused strateegiliselt valitud ajavahemike järel.

  • Sisu ja disain.

Sisu peaks vastama sündmuse olemusele. Näiteks võib poe avamisel keskenduda eksklusiivsetele pakkumistele, samas kui töötuba võiks rõhutada esinejate asjatundlikkust ja ürituse kõrget praktilist väärtust. Visuaalid peaksid olema kvaliteetsed, asjakohased ja koos selgete kutsetega tegevusele (ehk CTA-d).

  • Siltide kasutamine.

Meilisiltide abil saab oma e-kirju kategoriseerida sündmuse tüübi, vaatajaskonna segmendi või kampaaniafaasi alusel. See tagab, et saab kiiresti leida konkreetsed meilid ja see muudab kampaaniahalduse protsessi palju sujuvamaks. Meilisildid pakuvad sujuvamat viisi e-kirjade märgistamiseks ja kategoriseerimiseks, tagades, et ükski potentsiaalne osaleja ei jääks kahe silma vahele.

  • Üritusejärgne suhtlus.

Üritusejärgne kaasamine on sama oluline kui sündmuse-eelne reklaamimine. Tänumeil mitte ainult ei näita tunnustust, vaid võib olla ka platvormiks tagasiside kogumisel, tulevaste sündmuste reklaamimisel või osalejatele eksklusiivsete pakkumiste pakkumiseks.

Kuidas teha pilkupüüdvat kujundust sündmuste reklaamimiseks?

Kaasahaarava ja visuaalselt atraktiivse e-kirja kujunduse loomine võib teie sündmuste reklaamimisega seotud jõupingutusi märkimisväärselt parandada. Meili esteetikat kujundades pidage meeles, et see on esmamulje teie üritusest. Seega tuleks iga elementi hoolikalt valida ja paigutada.

Alusta köitva teemareaga. See toimib e-kirja pealkirjana ning peaks kohe adressaadi tähelepanu köitma. Hoia see lühike ning loo silmapaistvaks ja reklaamitava sündmuse jaoks asjakohaseks.

  • Näpunäide: kasuta A/B-testimist, et teha kindlaks, millised teemaread vaatajaskonda kõige enam kõnetavad. 

Päisepilt on järgmine oluline element. Pilkupüüdev, asjakohane ja kvaliteetne pilt võib oluliselt suurendada avamissagedust ja kaasatust. Ideaalis peaks päisepilt olema seotud sündmusega, olgu see siis graafiline kujutis, toimumiskoha pilt või pilt eelmiselt sarnaselt sündmuselt.

  • Märkus: veendu, et pildid on optimeeritud ning neid on mugav vaadata ka mobiiliga. Nii väldid pikki laadimisaegu või moonutatud visuaale.

Järgmiseks veendu, et meili sisu oleks lühike, kuid informatiivne. Sissejuhatuses tuleks anda lühiülevaade sündmusest, millele järgnevad detailid – kes, mis, kus ja millal. Lisa kindlasti CTA, mis julgustab saajaid üritusele registreeruma.

Meilielementide paigutus peaks olema puhas ja korrastatud. Tükelda tekst asjakohaste piltide või graafikaga ja kasutage vajaduse korral täpp- või numbriloendeid, et muuta oma sisu hõlpsasti mõistetavaks.

Võimalulsel võite kaaluda koostööd oma ettevõtte või vabakutselise graafilise disaineriga, et tulla välja kontseptsiooniga, millel on sündmuse jaoks selge visuaalne identiteet. See võib hõlmata logo kujundamist, värvilahenduste valimist ja muid asjakohaseid elemente – eriti juhul, kui tegemist on korduva sündmusega.

Foto: Freepik.

Sündmuse maandumisleht tuleb meilikampaaniate jaoks optimeerida

Kõige tõhusamaid meiliturunduse kampaaniaid toetab tavaliselt hästi optimeeritud maandumisleht. See on spetsiaalselt konversioonide eesmärgil loodud leht, mis kujundatakse võimalikult lihtsalt ja selgelt, et julgustada reklaamimeilide saajaid tegema soovitud toiminguid – antud juhul näiteks registreeruma üritusele.

Sündmuse maandumislehe loomine on meiliturundusstrateegia oluline komponent. Leht peaks olema kujundatud nii, et see täidab selle esmast eesmärki muuta külastused üritusele registreerumisteks. Kui lugejad klõpsavad e-kirjas CTA-le, suunatakse neid just sellele maandumislehele, kus on sündmuse kohta täpsem teave ja võimalus sinna registreeruda. 

Millised on sündmuse maandumislehe põhielemendid?

  1. Kaasahaarav nimi ja pealkiri. Ürituse nimi ja maandumislehe pealkiri peaks olema tähelepanu äratav ja selgelt väljendama seal osalemise eeliseid. See on esimene asi, mida lehe külastajad näevad, seega veenduge, et see oleks piisavalt mõjuv, et neid maandumislehel edasi hoida.
  2. Sündmuse üksikasjad. Loomulikult tuleb esitada olulist sündmust puudutavat teavet, nagu kuupäev, kellaaeg, koht ja esinejad. Veendu, et see oleks täpne ja hõlpsasti mõistetav. 
  3. Visuaalne atraktiivsus. Kasutage sündmuse jaoks asjakohaseid kvaliteetseid pilte, videoid või graafikat. Visuaalid aitavad luua lehe külastajatele kaasahaaravama ja meeldejäävama kogemuse ning edastada meeleolu, millest inimesed peagi üritusel osa saavad. 
  4. Selge üleskutse tegevusele. Teie CTA peaks olema julge ja selge, kutsudes külastajat üles üritusele registreeruma. Sageli on kasulik paigutada see oma lehel mitmesse kohta.
  5. Iseloomustused. Varasematel üritustel osalejate iseloomustuste ja tänusõnade lisamine suurendab tulevase ürituse usaldusväärsust ja julgustab uusi registreerumisi. 

Pea meeles, et teie maandumislehe eesmärk on muuta lehe külastajad ürituse reaalseteks külastajateks. Seetõttu tuleks iga element kujundada just seda eesmärki silmas pidades, tagades sujuva teekonna meilist üritusele registreerimiseni.

Üritusel osalemise eeliste esiletõstmine

Eeliste esiletõstmine on ürituse turundamisel ülioluline. See mitte ainult ei ärata potentsiaalsete osalejate huvi, vaid annab neile ka selge ülevaate sellest, mida nad üritusel oodata võivad. 

Alustuseks kirjeldage oma sündmuse ainulaadseid müügipakkumisi. See võib olla eksklusiivne võrgustiku laiendamise võimalus, tunnustatud esinejate koosseis või tipptasemel töötoad, mida osalejad mujalt ei leia. Need tegurid eristavad teie üritust teiste turul tegutsevate ettevõtete üritustest.

  • Võrgustiku loomise võimalused. Kui teie üritus pakub platvormi võrgustike loomiseks, rõhutage seda. Paljud spetsialistid osalevad üritustel peamiselt selleks, et suhelda sarnaselt mõtlevate inimeste ja valdkonna juhtidega. Märkige oma reklaamkirjades potentsiaalsed võrgustiku loomise võimalused.
  • Eksklusiivne sisu. kui pakute sündmusel osalejatele eksklusiivset sisu või ainulaadseid kogemusi, siis tõstke see oma kirjades esile. Olenemata sellest, kas tegemist on üritusel esineva valdkonnaeksperdiga, kes räägib nišiteemast või mõne uuendusliku töötoaga, võivad need sisulised osad inimesi üritusel osalema meelitada.
  • Professionaalne areng. Paljud inimesed osalevad erinevatel üritustel konkreetselt enesearengu ja professionaalse kasvu eesmärgil. Rõhuta, kuidas see üritus saab aidata kaasa osalejate oskuste arendamisele ja valdkonnaspetsiifiliste teadmiste kogumisele.
  • Meelelahutuslik väärtus. Ära unusta esile tõsta oma sündmuse lõbusaid külgi. Olgu tegemist üritusel esineva ansambliga või seal pakutava toiduelamusega – lubadus mõnusalt aega veeta võib oluliselt suurendada huvi teie ürituse vastu.
Foto: Freepik.

Kuidas saab kasutada olemasolevaid meililiste sündmuste reklaamimiseks?

Võid oma üritusreklaamide edastamiseks kasutada ka juba olemasolevaid meililiste. Üks võimalus neid nimekirju kasutada on segmenteerida need asjakohaste kriteeriumide alusel, nagu asukoht, tegevusala või varasematel sündmustel osalemine.

Konkreetseid segmente sihtides saavad ürituste korraldajad tagada, et nende reklaammeilid jõuavad õige sihtrühmani, kes on suurema tõenäosusega huvitatud üritusel osalemisest. Näiteks kui sündmus on tehnoloogiatööstuse mess, võib meililisti segmenteerimine nii, et see hõlmaks ainult neid tellijaid, kes on tehnoloogiaga seotud sisu vastu huvi tundnud, suurendada reklaami tõhusust.

Saada meeldetuletusmeile osavõtu suurendamiseks

Meeldetuletuskirjad mängivad sündmuste osaluse suurendamisel keskset rolli. Need õigeaegsed meilid võivad uuesti kaasata potentsiaalseid osalejaid, kes võivad olla sündmuse unustanud või pole ikka veel oma osalemise üle otsustanud.

Strateegilise planeerimise ja taktitundelise elluviimise abil võivad meeldetuletusmeilid teie ürituse osalejate hulka märkimisväärselt tõsta.

Ajastamine on võtmetähtsusega

Meeldetuletuskirjade ajastamine võib nende tõhusust oluliselt mõjutada. See on õrn tasakaal: kui saadad selle liiga vara, võib kutsutu ürituse üpris kiiresti unustada; kui liiga hilja, ei pruugi enam olla aega sündmuseks valmistumiseks või puudub võimalus seal osaleda.

Üldjuhul peaks meeldetuletuskiri välja tulema nädal enne sündmust ja seejärel paar päeva enne sündmust. Oluliste sündmuste (nt messid ja kaupluste avamised) puhul võib ürituse hommikul lisameeldetuletus aidata kaasa viimase hetke osalejate tulekule.

Personaliseerimine on ülioluline

Personaliseerimine võib muuta meeldetuletusmeilid palju tõhusamaks. Adressaadi nime kasutamine meilis võib muuta selle isiklikumaks ja vähem massturunduse sõnumina kõlavaks.

Võimalusel lisa personaliseeritud sisu, mis põhineb tellijate huvidel või varasemal suhtlusel teie brändiga. See paneb adressaadi tundma end väärtustatuna ja suurendab selle tõenäosust, et ta osaleb üritusel.

Tõsta esile sündmuse olulisemad üksikasjad

Iga meeldetuletusmeil peaks esile tõstma sündmuse peamised üksikasjad: kuupäev, kellaaeg, asukoht (või virtuaalsete sündmuste sisselogimisandmed) ja kõigi märkimisväärsete esinejate või esinejate nimed.

Teekonna või ajakava lisamine võib samuti olla kasulik, eriti päeva- või mitmepäevaste sündmuste puhul. Ära unusta rõhutada kõiki muudatusi või värskendusi pärast viimast suhtlust.

Väljenda kiireloomulisust ja kauba nappust

Kiireloomulisuse ja nappuse tunde tekitamine võib sundida teie potentsiaalseid osalejaid tegutsema. Fraasid, nagu “kohtade arv on piiratud” või “viimane võimalus registreeruda” võivad julgustada saajaid kiiresti kindlustama oma koha üritusel.

Siiski on ülioluline kasutada seda strateegiat vastutustundlikult ja tagada, et jagatav teave on täpne.

Kaasa selge üleskutse tegevusele

Meeldetuletusmeil peaks lõppema selge ja mõjuva CTA-ga. Olgu selleks “Broneerige oma koht kohe” või “Kinnita oma kohalolek”.

Veendu, et see oleks silmapaistev ja adressaadil oleks lihtne oma järgnevaid samme astuda. Pea meeles, et meeldetuletusmeili eesmärk on tegevust suunata, nii et CTA peaks olema mõjuv ja otsekohene.

Sündmusejärgsete tänukirjade saatmine ja järelmaterjalide jagamine

Kui üritus on edukalt lõppenud, ei tohiks meiliturundustegevus sellega ka lõppeda. See on aeg arendada oma osalejatega tugevaid suhteid, saates personaliseeritud sündmusejärgseid tänukirju.

Sellised meilid näitavad osalejatele, et hinnatakse nende aega ja osalemist ning edendavad lojaalsust, tagades kindlama osalemise ka tulevastel sündmustel.

Alusta oma tänumeili sooja ja ehtsa tänusõnumiga. Väljenda tänu osalemise ja toetuse eest. Proovi muuta see võimalikult isikupäraseks, lisades sündmuse spetsiifika või kirjeldades adressaadi osalust üritusel.

Näiteks kui nad esitasid küsimuse, kommenteerisid või panustasid ainulaadsel viisil, siis kasuta võimalust ja maini seda. See näitab, et sa ei hinda mitte ainult kohalviibimist, vaid ka aktiivset osalemist.

Foto: Freepik.

Ära unusta oma tänumeilile lisada sündmuse tipphetkede lühike kokkuvõte. See tuletab meelde väärtust, mida nad osalemisest said. Samuti võid lisada linke fotodele, videotele, esitlustele või muudele sündmuse materjalidele. See mitte ainult ei paku kasulikke ressursse, vaid kaasab odalejad ka uuesti sündmusesse.

Lisaks tänamisele on sündmuse järgsed meilid ka suurepärane võimalus tagasiside kogumiseks. Julgusta osalejaid oma mõtteid ja ettepanekuid saatma. See väärtuslik teave võib aidata tulevasi sündmusi paremaks muuta.

Kasuta seda tagasisidet kindlasti oma sündmuste ja meiliturunduse strateegiate vajalike paranduste ja kohanduste tegemiseks.

Pea meeles, et sündmusejärgsete meilide eesmärk ei ole mitte ainult tänu avaldamine, vaid ka suhte tugevdamine osalejatega, tagasiside kogumine ja tulevaste sündmuste reklaamimine. Läbimõeldud planeerimise ja elluviimisega võivad sündmusejärgsed meilid tõhustada sündmuste turundustegevust.

Kokkuvõtteks: kohanda sündmuse järgi

Tõhusate meiliturunduse strateegiate mõistmine ja kasutamine võib ürituste reklaamimise jõupingutusi märkimisväärselt suurendada. Siiski on oluline meeles pidada, et edukas meiliturundus ei ole kõigile sobiv tehnika. Tuleb kohandada oma lähenemisviisi sündmuse tüübi, sihtrühma ja ärieesmärkide alusel.

Artikkel ilmus algselt veebimajutus.ee blogis.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Kord nädalas

Ärigeeniuse uudised sinu postkastis

Ärigeeniuse uudiskiri toob sinuni valiku nädala olulisematest äriteemadest, põnevad persoonilood ja ekspertide soovitused.