Veebimajutus.ee blogi

Mitte ainult Google Analytics: kuidas analüüsida kodulehte ja jälgida oma külastajate tegevusi?

Kui natuke ringi vaadata, siis leiab mitmeid erinevaid portaale, mis annavad võimaluse jälgida oma klientide tegevusi. Üks suurimaid ja meie piirkonnas enim kasutatuid on muidugi Google Analytics. Sellele järgnevad Bing ja muud otsingumootorite moodulid. Kuidas neid erinevaid võimalusi kasutada ning mismoodi on võimalik paremini jälgida e-poe liiklust, seda selgitab lähemalt  JEMM OÜ loominguline juht Erkki Meidla.

Alustame sellest, et on ettevõtteid, kelle jaoks pole oluline, mida kliendid kodulehel teevad. Nende veebileht on lihtsalt visiitkaart, mis on igati mõistetav ja arusaadav. Leian, et pole mõtet panna lihtsalt niisama erinevaid mooduleid kodulehele, kui keegi neid ei kasuta. Pealegi võib erinevate moodulite paigaldamine teha veebi aeglaseks, nagu näha allolevast näitest (Viide: https://tpbilanss.ee).

Põhjuseid, miks võiks kodulehelt puududa erinevad analüütikamoodulid, on mitu:

• Veebileht on vaid visiitkaart vajalike kontaktandmetega;

• Tööd on hetkel rohkem, kui teha jõuab;

• Kliendid leiavad ettevõtte niikuinii soovituste põhiselt;

• Puudulik tööjõud ja teadmised;

• Andmekaitseseaduse mittetundmine;

• Enamus kliente on saidil nn incognito – näiteks täiskasvanute portaalides;

Arvan, et oleme paljusid asju nii palju üle tähtsustatud. Kui paneme kodulehele kõikvõimalikud moodulid, siis loodame, et “Jumal ilmutab end ise” ehk juhtub midagi üleloomuliku. Seega – kui pole vaja külastajaid jälgida, siis ära jälgi. Kui aga sellest sünnib ettevõttele kasu, siis siin on mõned tähelepanekud, kuidas paremini analüütikavahenditega jälgida.

Ütlen ausalt, et minu kodulehel on igasuguseid ägedaid võimalusi, mida ja kuidas jälgida. Huvitav on näiteks näha ja analüüsida, kuidas kliendid külastavad kodulehte ning milliseid liigutusi nad seal teevad. Näen näiteks ära, kas mulle on tulnud kiri aktiivse e-postiga 

(<a href=”mailto:Erkki@itserkki.eu”>erkki@itserkki.eu</a>), kas mulle on helistatud aktiivse telefoninumbriga (<a href=”tel:+372-33-42-900″>+372 33 42 900</a>) ning kuidas nad üldse käituvad minu kodulehel.

Järgnevalt on näha, mida kliendid teevad kodulehel- mis lehti külastavad ja kuhu nad vajutavad:

Võimalik on neid analüüsida kuni selleni, et minu ühe perioodi keskmine külastaja vanus oli (www.itserkki.eu lehel) 55+ aastat. See on väga huvitav, kuna ma pole tootnud blogisse sisu juba aastaid. Veel enam, mu kirjutised pole üldse suunatud 55+ aastastele inimestele.

Milles siis asi? 

Selleks, et teada saada, olen loonud endale mugava töölaua, kus ma jälgin, millised leheküljed toovad kliente minu kodulehele (www.itserkki.eu), sellest tulenevalt on võimalik hiljem välja võtta, milliselt vahelehelt on tulnud link ning kas antud sisu võib olla minu jaoks vajalik.

Lisaks oskan öelda nädalapäeva, millal võiks luua uut sisu kodulehele ning kus seda võiks jagada.

Võimalik on ka analüüsida, mida ja kuidas kliendid vaatavad. Kuni selle hetkeni, millist osa kodulehest kliendid kopeerivad. Vaata selle kohta väikest videot, mis on umbes üks minut pikk, kui tahad ka proovida: 

Tuues näiteid suurema külastusega veebilehtedelt, on võimalik analüüsida, kas antud kodulehe sektsioon on ikka piisavalt hea. Kui näiteks ühe perioodi peale on uudiskirjaga liitunuid 0,07%, aga kui me räägime 100 000 külastusega veebilehest, siis teeb see 70 uudiskirjaga liitumist, mis on juba päris arvestatav hulk. Lisaks peame mõtlema selle, kus asub liitumisvorm, millal see esile tuleb ja millises seadmes seda näidatakse? 

Selle veebilehe (www.toilaspa.ee) uudiskirjaga liitumise vorm asub näiteks peaaegu jaluses, kuhu peab inimene pikalt hiirega kerima. Kas see on hea? Jah, arvan, et on.

Tuues paralleele linkide avamisega jaluses, võib leida, et “Jälgi meid” Facebooki linki (ka “vaba aeg”, “kämping”, “seminarid”, “avaleht”) on põhimõtteliselt ühesuguselt suure avamismääraga. Samas “paketid” ja “pakkumised” on avatud juba üle 70% siia jõudnud klientidepoolt, seega on need ühe suurima avamisprotsendiga. Kindlasti pole antud numbrid iga päev ja erinevatel perioodidel samad.

Analüüsides nüüd kodulehte edasi, peab arvestama, et vaadates perioode E-P, T-E, K-T või täisnädalaid, peab võrdlema neid täpselt samadel tingimustel teise perioodiga. Kui soovid analüüsida perioode, pead analüüsima neid näiteks nädala kaupa (nädal 32 2020 ja nädal 32 2021) või siis kuude kaupa (06.09.2021-26.09.2021 vs 07.09.2020-27.09.2020). Kuna näiteks 06.09.2020 on pühapäev ja 06.09.2021 esmaspäev, siis teame juba eelnevalt, et inimesed teevad erinevatel päevadel erinevaid asju. Seega kuidas saab analüüsida neid kahte täiesti erinevat päeva?

Minnes analüüsiga veel sügavamale, võib leida ja näha, et pealehel kõikidest külastajatest jõuavad lehe teise plokki ainult 50% klientidest. Punane on kõige rohkem külastatavam ja mida heledamaks värv läheb (vaata videos alla paremasse nurka), seda madalam on külastatavus.

Siinkohal on tegemist jäämäe veepealse osaga. Analüüsis kehtib reegel: mida sügavamale kaevad, seda sügavamale on sul võimalik minna. 

Kui soovid täpselt samasugust kodulehe analüüsi, siis mõtle enne tellimist järgnevatele punktidele:

  1. Mida soovid analüüsida?
  2. Miks just seda?;
  3. Mida sa selle infoga peale hakkad?

Selleks, et sellist analüüsi teha, peavad olema kodulehel vastavad moodulid, millega on võimalik kõrvutada informatsiooni. Ehk lihtsalt Google Analyticsist tänapäeval ei piisa.

Artikkel ilmus algselt veebimajutus.ee blogis.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Telli Geeniuse kõige hinnalisemad lood oma postkasti

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate DigiPRO ja Ärigeeniuse olulisematest lugudest.