Salesforce'i blogi

Einstein teeb jälle revolutsiooni, kuid seekord üllatavas valdkonnas

Einsteini-nimeline tehisintellekt muudab nii veebiäride kui ka digiturunduse maailma.Foto: Shutterstock

Ostukäitumine on nii meil kui mujal täielikult muutumas – kui sel aastal kulutati maailmas veebiostude peale 4,8 triljonit dollarit, siis 2024. aastaks prognoositakse selleks numbriks 6,4. Nii pöörase konkurentsi tingimustes äriedu saavutamiseks tuleks oma digiturunduse suunad kriitiliselt üle vaadata, sest tehisintellekt on täna kliendi leidmises oluliselt osavam kui inimene, kirjutab maailma suurima kliendihaldusplatvormi Salesforce’i partneri, Eestis tegutseva LeverUP Consultingu müügijuht Märt Jõesaar.

Jutt käib kliendiandmete töötlemiseks ja analüüsimiseks mõeldud Einsteini nimelisest tehisintellektist, mis on juba täna muutnud nii veebiäride kui ka digiturunduse maailma. Einstein suudab tuvastada kliendi puhul üle 200 eri andmeliigi, analüüsida iga inimese personaalset ostukäitumist ning luua persoonasid, mille abil leida internetiavarustest sarnased suurima ostupotentsiaaliga kliendid.

Tehisintellekt õpib tundma kliendi käitumist kõigis kanalites ning see on aluseks näiteks täiesti uut tüüpi kliendikirjade loomisele, mis on päriselt personaalsed ja kus kliendile pakutakse ainult seda, millest ta on tõesti huvitatud.

Sotsiaalmeediast on täna müügis kasu ainult siis, kui oskad seal päriselt reklaame suunata ja seadistada. Jällegi, siinkohal on tehisintellektil oluline eelis, sest ta õpib kliendi kohta pidevalt juurde, omab teadmisi ostueelistustest ning suudab leida üles ka temaga sarnaste huvidega inimesed, kellele reklaame saata.  Salesforce’iga saab lisaks tavapärastele kanalitele, nagu e-kirjad ja SMS-id, reklaame edastada kaheksal erineval platvormil, näiteks Instagramis või Facebookis.

Müügitulu kasvab veerandi võrra

Einsteini kogutud ja analüüsitud andmeid saab kasutada ka automaatseks veebi personaliseerimiseks – nii et iga kliendi jaoks avaneks veeb just sellise sisuga, mis talle huvi pakub. Näiteks suudab tehisintellekt isegi värvieelistused ära tabada. Lihtsustatult: inimesele, kes on vaadanud veebipoest roosasid pükse, särke ja kotte, ei tõsteta esile ainult pükse või särke, vaid kõiki roosasid tooteid, sest ju talle see värv siis väga meeldib.

Täna pole ettevõtet, mis ei teeks katsetusi oma klientide ostukäitumise juhtimiseks. Nii on turundustööriistade valikul saanud enamjaolt määravaks investeeringute tootlus ehk ROI ja kasutajamugavus. Maailma suurima ja enim levinud kliendihaldusplatvormi Salesforce’i hiljutise kliendiuuringu andmetel kasvatasid platvormi kasutusele võtnud ettevõtted eelmisel aastal müügitulu keskmiselt 26 protsenti ja turunduse ROI tõusis 29 protsenti.

LeverUPi müügijuhi Märt Jõesaare sõnul tagab Einstein paremad müügitulemused.Foto: Kateriine Krigul

Andmesilod ühise eesmärgi nimel tööle

Eduka turunduse ja müügi väljakutseks on kahtlemata detailne andmeanalüüs ning andmete tööle rakendamine kindla eesmärgi nimel. Turunduse, müügi ja klienditeeninduse andmesilode liitmine võimaldab mikrosegmenteerimist, mis toob soovitud tulemuse ehk tõeliselt personaalse kommunikatsiooni ning loomulikult ka paremad müügitulemused.

Põhjuseid, miks kaaluda tehisintellekti rakendamist oma digiturundusse, on kindlasti mitmeid. Näiteks tänapäevased uudis- ja kliendikirjad, mis sageli kunagi loodud kujul enam oma eesmärki ei täida – need lihtsalt ei kõneta klienti. Seda kõike on võimalik muuta oluliselt kliendikesksemaks ja paremini sihituks.

Kui oled otsustanud viia turundustegevused uuele tasemele ja tahad olla kindel, et süsteem saavutab oma täieliku potentsiaali, siis tule ja ajame juttu.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Telli Geeniuse kõige hinnalisemad lood oma postkasti

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate DigiPRO ja Ärigeeniuse olulisematest lugudest.