Mõned päevad enne vabariigi 106. aastapäeva andis Riigikontroll välja liiklusohutusauditi. Dokumendis jagatakse valitsuse ambitsioonikat eesmärki, et 2025. aasta lõpuks on riik jõudnud tasemele, kus liikluses ei hukuks kolme aasta keskmisena mitte üle 40 inimese. Viimase aasta statistika ütleb, et liikluses suri 59 inimest, viimase kolme aasta jooksul keskmiselt 55.
- Kuula ka: 23.02 Autotund: mis saab liiklusohutusest ja teedest, kui rahakraanid täitsa kinni keeratakse?
Taristuehituse asjatundjatel on kuklakarvad turris — ootused ja nõuded muudkui kasvavad, aga raha teede ehituseks ja säilitamiseks ei anta. Transpordiameti strateegilise planeerimise teenistuse direktor Martin Lengi on teedeehitajate murega päri. “Me oleme väike riik ja iga inimene on tähtis. Aga teedeehituse rahasid on kõvasti vähendatud ja see kindlasti mõjutab ka liiklusohutust,” kinnitab Lengi.
Saavutamatud eesmärgid
Kahtlemata on suur vastutus ka liiklejatel endil — kõige rohkem õnnetusi juhtub liiga suure sõidukiiruse tõttu. Kuid kas paremad teetingimused hoiaksid ka sel põhjusel tekkinud õnnetusi ära? “Neljarajalistel teedel laupkokkupõrkeid tõesti ei juhtu,” tunnistab Lengi.
Kõiki teid neljarajalisteks teha pole aga võimalik ega vajalik, tähtis on ohtlike kohtade parandamine. Neid kohti, mis tuleks ühe aasta jooksul ümber ehitada, on Eestis viiskümmend. “Rahastuse vähenemise tõttu tehakse neist see aasta vaid kuus,” ütleb Taristuehituse Liidu tegevjuht Tarmo Trei.
See lugu on PRO tellijatele.
Logi sisse või vormista tellimus:
- Piiramatu ligipääs DigiPRO, E-kaubanduse, RMP, Rikka Geeniuse ja Ärigeeniuse artiklitele.
- Ligipääs veel seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
- Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.
- Soodushinnaga sissepääs Geeniuse üritustele.
- Soovi korral ajakiri Digi paberil.
Tellija andmed
Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.